fredag 24. april 2009

Exit hverdag faktor 1: Obskur jobb

I løpet av de siste 48 timene har jeg i tillegg til skolegang jobbet 6 forskjellige plasser. Jobben min er nemlig å montere, frakte, reparere, stille inn og lytte til lydanlegg. I jobben får jeg gleden av å møte ufattelig mange mennesker, både bakmenn og artister. Og hverdagen blir fort interessant når man i snitt er på fem konserter i uka. Herlig er det. I dag har jeg rigget opp annlegg på Rica Hotel, rigget ned anlegg på kunstforeninga, vært på konsert med Siri Nilsen og til slutt rigget ned anlegg på Rica Hotel.

Greit, det høres kjedelig ut, og mange av jobbene jeg drar på har en tendens til å være møkk kjedelige. Men herregud så gøy det er når konserten er bra. Forrige fredag leverte jeg FOH og PA til Maria Mena. Jeg tror hun må være en av de mest missforståtte artistene i Norge. Dama er rett og slett råbra og en artist som jeg mener er så nært man kommer en fasit på hvordan en popartist bør være. I dag sto det lokale arrangementet Kjerringråkk for tur, og jeg tror enkelte av artistene rett og slett burde studere Maria Menas låtskrivningsevner nøye.

Det aller beste med jobben min er at jeg får mulighet til å tjene helt greit med penger for å bli servert saftige opplevelser nesten daglig. I tillegg lærer jeg mye mer enn noen skole noen gang vil kunne lære meg. Noen velger å dra i militæret, noen velger å reise, noen velger å utdanne seg til lærer. Jeg velger lydteamet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar