søndag 20. september 2009

Brännö Serenad

Vad vet du om månljuset?
förrän du blivit sönderslagen under det...
Och vad vet du om gryningen?
Förrän du mött varje morgon, med sömnlösa ögon...

Det er enkelte faktorer her i verden som er uforståelig. Enkelte ting henger ikke på greip. En kort liste:

- Tid og rom
- Fremskrittspartiet
- Kjærlighet
- Psykologi
- Døden
- Frihet

For å si det kort, denne siste uken har jeg måttet ta stilling til en rekke uforståelige faktorer i livet mitt.

Och vad vet du om kärleken?
Förrän du förgäves hatat den...
Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna?
För kärlek som aldrig kan dö, men inte heller leva..

Jeg er sterkt redusert. Glem det du har lest på denne bloggen tidligere, for det hører fortiden til. Og jeg har måttet gi opp fremtiden min. Fra nå er det vel bare nåtid som gjelder.
Det er kanskje nå det begynner....

Sprid ut bensinen över solnedgången
Riv ner staden
Häll ut havet ända bort till horisonten
Tysta ner musiken, hon kommer aldrig hit igen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar